Hirdetési útmutató

Az alábbi tudástár azoknak nyújt segítséget, akik még nem hirdettek az RTL Klub-on, illetve az r-time portfóliójába tartozó TV csatornák egyikén sem.

 

Hogy kezdjem?

Ahogy nincs két egyforma termék, úgy nincs két egyforma televíziós kampány sem. Ahhoz, hogy tervezett kampánya a lehető leghatékonyabb legyen, mindenképp testre szabott, egyedi ajánlatra lesz szüksége. Ezt kollégáink készítik el. Önnek nem kell mást tennie, mint a lenti elérhetőségeken felvenni velünk a kapcsolatot, és kollegáink felkeresik Önt.

 

Mit és hol?

A „reklámidő-értékesítés” kifejezés némileg pontatlan. Akkor, amikor Ön hirdetési megjelenéseket vásárol, valójában nem időt, hanem közönséget, illetve a közönség tévénézését, ún. elérést illetve kontaktust vásárol. A különbség az RTL Klub, a Cool, az RTLII, a Film+ és a kisebb csatornák között az elérés nagyságában, illetve a tévénézők összetételében van. Például az RTL Klub nézői bázisa nagyobb, ugyanakkor ebből adódóan heterogénebb. A „kábelcsatornák” nézői adott időben kevesebben vannak, de pl. a tematikus csatornák vagy műsorok esetében könnyebben meghatározható az érdeklődési körük, illetve számos egyéb paraméter (kor, nem stb.).

 

Mennyi idő szükséges ahhoz, hogy a televíziós kampányom adásba kerüljön? Mikor küldjem az ajánlatkérést?

Ezt két fontos paraméter befolyásolja: a kampány megtervezéséhez szükséges idő, illetve a különböző csatornák havi megrendelési határideje. A hivatalos megrendelést a kampány tervezett megjelenése előtt az ÁSZF IV. Megrendelésről szóló fejezete tartalmazza a megrendelésre irányadó határidőket. Célszerű legalább két hónappal a tervezett megjelenés előtt kollégáinkat megkeresni. Általános szabály – minél előbb, annál jobb.

Fontos! A reklámfilmeket érintő tartalmi és szerzői jogi felelősség, valamint az ebből adódó jogkövetkezmények Önt mint hirdetőt érintik, illetve terhelik. Ha valamiben nem biztos, illetve a reklámfilm tartalmával kapcsolatos jogi kérdése lenne, forduljon bizalommal kapcsolattartójához!

Az árképzésről és az aktuális listaárakról az aktuális ÁSZF-ből tájékozódhat részletesebben.

Milyen információkkal készüljek? Mit fognak tőlem kérdezni?

· Hirdető – az Ön által képviselt cég

· Hirdetendő termék – milyen terméket szeretne népszerűsíteni

· Van-e az Ön által képviselt cégnek szerződött médiaügynöksége?

· Mennyi a hirdetésre szánt keretösszeg éves szinten, illetve a konkrét kampányra vetítve?

· Tervez-e más csatornát használni, illetve ha igen, mekkora részt tesz ki a teljes költségvetésből az r-time-on elköltendő pénzösszeg?

· Célcsoport

· Milyen időzítést tervez, képzelt el a kampányra vetítve?

· Van-e kész reklámfilm, és ha igen, akkor az milyen hosszú?

 

Mi történik az ajánlatkérés után?

Kollégáink a fenti paraméterek alapján megtervezik az adott kampány felépítését és az ehhez tartozó költségeket. A fenti információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szakmailag lehető leghatékonyabb kampány, a lehető legalacsonyabb áron valósuljon meg.

 

Milyen elemekből áll az ajánlat?

Az ajánlat két fő részből áll; egyrészt tartalmazza a megjelenések mennyiségét és időbeni elrendezését, másrészt részletes bontásban mutatja a költségeket. A listaárra vetítve számos kedvezmény és egyéb költségcsökkentő tényező alkalmazható, ezért is fontos a minél részletesebb előzetes információátadás.

 

A megrendelés

Ha a tervezett megjelenések – a munkatársunkkal való egyeztetés és finomhangolás után – elnyerték végső formájukat (a megrendelő elfogadja az un. médiatervet), adásba kerülésüket Önnek megrendelés formájában kell megerősítenie. A megrendelés jogi aktus, így kötött formája és adminisztratív követelményei vannak. Ez néhány, a kampányt érintő alapvető információ hivatalos formátumban való rögzítését és ezen formátumnak az Ön kapcsolattartójához való elküldését jelenti. A megrendelés pontos kitöltése fontos eleme a megvalósításnak – a kitöltéshez forduljon bizalommal kollégánkhoz. A megrendelés folyamatát részünkről annak visszaigazolása zárja le – kérjük a visszaigazolást is figyelmesen olvassa el; ez olyan eleme a folyamatnak, ahol még felárak és különösebb következmények nélkül módosítható a kampány.

 

Az árképzés

A megjelenéshez szükséges ár megállapításának alapja az adott időszakra vonatkozó listaáras táblázat. A listaáras táblázatban az árak havi, és órás bontásban szerepelnek. Ugyanígy külön ár vonatkozik a hétköznapokra (hétfőtől-péntekig), a szombati, illetve a vasárnapi napokra is. Ahogy korábban írtuk, ezeket a listaárakat számos kedvezmény csökkentheti, illetve (bár ez sokkal ritkább) bizonyos esetekben felár is kapcsolódhat hozzá. Szolgáltatási- és üzletpolitikánk középpontjában nem titkoltan a hosszú távú, és mindkét fél számára kölcsönösen előnyös együttműködés áll, így biztos lehet benne, hogy ha a korábbiakban bemutatott adatszolgáltatás pontos volt, munkatársunk mindent megtesz azért, hogy Ön felé minden lehetséges kedvezmény és árcsökkentő tényező érvényesíthető legyen – egyszerűbben, hogy Ön a lehető legalacsonyabb áron tudja televíziós kampányát megvalósítani.

 

Reklámadó

Az RTL Klub és az r-time kereskedelmi portfóliójába tartozó minden csatorna hivatalos nyilatkozatban vállalta és vállalja, hogy az aktuális jogszabályoknak megfelelő minden adót befizet, így ezzel a tétellel Önnek külön nem kell számolnia.

 

Anyagleadás

A tervezés és az adminisztratív teendők után nem marad más hátra, mint a kampány megvalósítása (sugárzás), aminek elengedhetetlen feltétele, hogy Ön rendelkezzen egy vagy több reklámfilmmel (reklámspot), illetve ezt el is juttassa hozzánk. Mindez történhet Digital Betacam kazettán, de javasoljuk hogy ehelyett – munkatársunkkal egyeztetve – vegye igénybe elektronikus anyagleadási rendszerünket (Adstream vagy IMD), ahol az adathordozó és a postai/futár költségek megtakarítása mellett további előny, hogy a szolgáltatás része egy automatikus technikai és minőségi ellenőrzés is.

Fontos! A reklámfilmeket érintő tartalmi és szerzői jogi felelősség, valamint az ebből adódó jogkövetkezmények Önt mint hirdetőt érintik, illetve terhelik. Ha valamiben nem biztos, illetve a reklámfilm tartalmával kapcsolatos jogi kérdése lenne, forduljon bizalommal kapcsolattartójához!

 

Számlázás

A megjelenésekről kibocsátott számla teljesítésének határideje a kampány első reklámspotjának sugárzása előtti harmadik munkanap.

Fontos! Kérjük, hogy a fizetési határidőt minden esetben tartsa be, mert ellenkező esetben a kampány megvalósulása, adásba kerülése kerülhet veszélybe.