HU/EN

Hirdetési útmutató

Az alábbi tudástár azoknak nyújt segítséget, akik még nem hirdettek az RTL Klub-on, illetve az RTL Saleshouse portfóliójába tartozó TV csatornák egyikén sem.

 

Hogy kezdjem?

Ahogy nincs két egyforma termék, úgy nincs két egyforma televíziós kampány sem. Ahhoz, hogy tervezett kampánya a lehető leghatékonyabb legyen, mindenképp testre szabott, egyedi ajánlatra lesz szüksége. Ezt kollégáink készítik el. Önnek nem kell mást tennie, mint a lenti elérhetőségeken felvenni velünk a kapcsolatot, és kollegáink felkeresik Önt.

 

Mit és hol?

A „reklámidő-értékesítés” kifejezés némileg pontatlan. Akkor, amikor Ön hirdetési megjelenéseket vásárol, valójában nem időt, hanem közönséget, illetve a közönség tévénézését, ún. elérést illetve kontaktust vásárol. A különbség az RTL Klub, a Cool, az RTLII, a Film+ és a kisebb csatornák között az elérés nagyságában, illetve a tévénézők összetételében van. Például az RTL Klub nézői bázisa nagyobb, ugyanakkor ebből adódóan heterogénebb. A „kábelcsatornák” nézői adott időben kevesebben vannak, de pl. a tematikus csatornák vagy műsorok esetében könnyebben meghatározható az érdeklődési körük, illetve számos egyéb paraméter (kor, nem stb.).

 

Mennyi idő szükséges ahhoz, hogy a televíziós kampányom adásba kerüljön? Mikor küldjem az ajánlatkérést?

Ezt két fontos paraméter befolyásolja: a kampány megtervezéséhez szükséges idő, illetve a különböző csatornák havi megrendelési határideje. A hivatalos megrendelést a kampány tervezett megjelenése előtt az ÁSZF IV. Megrendelésről szóló fejezete tartalmazza a megrendelésre irányadó határidőket. Célszerű legalább két hónappal a tervezett megjelenés előtt kollégáinkat megkeresni. Általános szabály – minél előbb, annál jobb.

Fontos! A reklámfilmeket érintő tartalmi és szerzői jogi felelősség, valamint az ebből adódó jogkövetkezmények Önt mint hirdetőt érintik, illetve terhelik. Ha valamiben nem biztos, illetve a reklámfilm tartalmával kapcsolatos jogi kérdése lenne, forduljon bizalommal kapcsolattartójához!

Az árképzésről és az aktuális listaárakról az aktuális ÁSZF-ből tájékozódhat részletesebben.

 

Milyen információkkal készüljek? Mit fognak tőlem kérdezni?

· Hirdető – az Ön által képviselt cég

· Hirdetendő termék – milyen terméket szeretne népszerűsíteni

· Van-e az Ön által képviselt cégnek szerződött médiaügynöksége?

· Mennyi a hirdetésre szánt keretösszeg éves szinten, illetve a konkrét kampányra vetítve?

· Tervez-e más csatornát használni, illetve ha igen, mekkora részt tesz ki a teljes költségvetésből az RTL Saleshouse-on elköltendő pénzösszeg?

· Célcsoport

· Milyen időzítést tervez, képzelt el a kampányra vetítve?

· Van-e kész reklámfilm, és ha igen, akkor az milyen hosszú?

 

Mi történik az ajánlatkérés után?

Kollégáink a fenti paraméterek alapján megtervezik az adott kampány felépítését és az ehhez tartozó költségeket. A fenti információk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a szakmailag lehető leghatékonyabb kampány, a lehető legalacsonyabb áron valósuljon meg.

 

Milyen elemekből áll az ajánlat?

Az ajánlat két fő részből áll; egyrészt tartalmazza a megjelenések mennyiségét és időbeni elrendezését, másrészt részletes bontásban mutatja a költségeket. A listaárra vetítve számos kedvezmény és egyéb költségcsökkentő tényező alkalmazható, ezért is fontos a minél részletesebb előzetes információátadás.

 

A megrendelés

Ha a tervezett megjelenések – a munkatársunkkal való egyeztetés és finomhangolás után – elnyerték végső formájukat (a megrendelő elfogadja az un. médiatervet), adásba kerülésüket Önnek megrendelés formájában kell megerősítenie. A megrendelés jogi aktus, így kötött formája és adminisztratív követelményei vannak. Ez néhány, a kampányt érintő alapvető információ hivatalos formátumban való rögzítését és ezen formátumnak az Ön kapcsolattartójához való elküldését jelenti. A megrendelés pontos kitöltése fontos eleme a megvalósításnak – a kitöltéshez forduljon bizalommal kollégánkhoz. A megrendelés folyamatát részünkről annak visszaigazolása zárja le – kérjük a visszaigazolást is figyelmesen olvassa el; ez olyan eleme a folyamatnak, ahol még felárak és különösebb következmények nélkül módosítható a kampány.

 

Az árképzés

A megjelenéshez szükséges ár megállapításának alapja az adott időszakra vonatkozó listaáras táblázat. A listaáras táblázatban az árak havi, és órás bontásban szerepelnek. Ahogy korábban írtuk, ezeket a listaárakat számos kedvezmény csökkentheti, illetve (bár ez sokkal ritkább) bizonyos esetekben felár is kapcsolódhat hozzá. Szolgáltatási- és üzletpolitikánk középpontjában nem titkoltan a hosszú távú, és mindkét fél számára kölcsönösen előnyös együttműködés áll, így biztos lehet benne, hogy ha a korábbiakban bemutatott adatszolgáltatás pontos volt, munkatársunk mindent megtesz azért, hogy Ön felé minden lehetséges kedvezmény és árcsökkentő tényező érvényesíthető legyen – egyszerűbben, hogy Ön a lehető legalacsonyabb áron tudja televíziós kampányát megvalósítani.

 

Reklámadó

Az RTL Klub és az RTL Saleshouse kereskedelmi portfóliójába tartozó minden csatorna hivatalos nyilatkozatban vállalta és vállalja, hogy az aktuális jogszabályoknak megfelelő minden adót befizet, így ezzel a tétellel Önnek külön nem kell számolnia.

 

Anyagleadás

A tervezés és az adminisztratív teendők után nem marad más hátra, mint a kampány megvalósítása (sugárzás), aminek elengedhetetlen feltétele, hogy Ön rendelkezzen egy vagy több reklámfilmmel (reklámspot), illetve ezt el is juttassa hozzánk. A reklámfilmek és támogatói filmek esetében a sugárzáshoz szükséges anyagot fájlküldő szolgáltatáson keresztül tudja eljuttatni hozzánk az ajánlatban is ismertetett meghatározott határidők szerint. Ehhez két szolgáltató közül is tud választani: az Adstream Hungary Kft. által üzemeltetett Adstream fájlküldő szolgáltatáson keresztül, vagy a Honeycomb Hungary Kft. által üzemeltetett fileküldő szolgáltatáson keresztül

Részletekért az alábbi elérhetőségen lehet érdeklődni:

Adstream Hungary Kft.
1138 Budapest, Váci út 121-127. D épület III. emelet
+36 70 318 6457
+36 70 395 1410
Technikai segítség: +36 70 945 5234
E-mail-cím: hu.delivery@extremereach.com

Honeycomb Hungary Kft.
1026 Budapest, Harangvirág u. 5
Adminisztratív segítség:
+36 20 480 80 61
Technikai segítség:
+36 20 417 93 27
+36 20 480 93 26
E-mail-cím: support@honeycomb.hu vagy hello@honeycomb.hu

Fontos! A reklámfilmeket érintő tartalmi és szerzői jogi felelősség, valamint az ebből adódó jogkövetkezmények Önt mint hirdetőt érintik, illetve terhelik. Ha valamiben nem biztos, illetve a reklámfilm tartalmával kapcsolatos jogi kérdése lenne, forduljon bizalommal kapcsolattartójához

 

Számlázás

A megjelenésekről kibocsátott számla teljesítésének határideje a kampány első reklámspotjának sugárzása előtti harmadik munkanap.

Fontos! Kérjük, hogy a fizetési határidőt minden esetben tartsa be, mert ellenkező esetben a kampány megvalósulása, adásba kerülése kerülhet veszélybe.