1. Mi a TV hirdetés menete?
1. ajánlatkérés az sales@rtl.hu e-mail-címen
2. ajánlatadás
3. ajánlat egyeztetése, elfogadása
4. igény szerint reklámfilm elkészítése
5. új hirdetőnyomtatványok kitöltése és megküldése
6. az előlegszámla kiegyenlítése az előre fizetéshez
7. visszaigazolás
8. a reklámanyagot az első sugárzás előtti 3. munkanapon déli 12:00 óráig kell hozzánk eljuttatni
9. sugárzás
10. végszámla kiküldése
2. Milyen tényezők befolyásolják a sugárzási árat?
• a reklámfilm hossza
• melyik hónapban sugározzák
• hét közben vagy hétvégén kerül adásba
• melyik napszakban sugározzák
• kedvezmények mértéke (pl.: az RTL részesedés az összes televíziós költésből; mekkora az a volumen, amit az adott csatornán szeretnének elkölteni; új hirdetők kedvezménye)
3. Hogyan képezzük a különböző hosszúságú szpotok árait?
Csak a 30 mp hosszúságot meghaladó szpotok esetén nőnek lineárisan az árak. Pl.: egy 25 másodperces szpot árát úgy képezzük, hogy az árjegyzékben szereplő árat megszorozzuk 0,9-el.
Csak a 30 mp hosszúságot meghaladó szpotok esetén nőnek lineárisan az árak. Pl.: egy 25 másodperces szpot árát úgy képezzük, hogy az árjegyzékben szereplő árat megszorozzuk 0.95-tel.
4. Honnan tudom letölteni a legfontosabb információkat?
• ÁSZF
• Szpothossz index
Nem lineáris árképzés: a 30 mp-nél rövidebb reklámok költségének nem arányos kalkulációja
5"- 30%
10"-50%
15"- 70%
20"- 85%
25"- 95%
30"-100%
Lineáris árképzés: a 30 mp-nél hosszabb reklámok költségének arányos kalkuálciója
30"-100%
35"-116,7%
40"-133,3%
45"-150%
50"-166,7%
55"-183,3%
60"-200%
• Műsorstruktúra
5. Hogyan számítsam ki a végleges árat a kedvezményekkel?
Listaár*spothosszindex*szezonindex*kedvezmény= net ár
Kedvezményszámítás:
ÁSZF 19. oldalán található a teljes televíziós vállalásból való részesedés és a vállalt költés összege után járó kedvezmények részletes listája. Ezek a kedvezmények összeadódnak.
Új hirdető kedvezmény első kampány alkalmával 15%, ez a vállalás után járó kedvezményhez szorzódik.
Listaár*spothosszindex*kedvezmény= net ár
Net ár*ügynökségi engedmény=netnet ár (amennyiben az ügyfélnek a cégjegyzékében szerepel a hirdetési tevékenység, azaz a 7440-es TEAOR besorolás )
6. Az árjegyzékben szereplő árak tartalmazzák-e már az ügynökségi engedményt?
Nem, az ügynökségi engedmény az árjegyzékben szereplő árakból vonjuk le.
7. Az árjegyzékben szereplő árak tartalmazzák-e az Áfá-t?
Nem, az árjegyzékben szereplő árak az Áfá-t nem tartalmazzák.
8. Mikortól mehet leghamarabb adásba a reklámfilmem?
Az adott kampány kapcsolattartója tud pontos választ adni.
9. Tudunk-e segíteni a reklámfilm elkészítésében?
Igen, természetesen tudunk. Ajánlatkéréskor jelezze felénk ezen igényét is bizalommal.
10. Miért fontos a videókísérő kitöltése?
E nélkül nem tudjuk adásba engedni a filmet. Olyan ez, mint egy eredetiség igazolás, ezért a videókísérő legfontosabb része a filmben felhasznált zeneműről szóló nyilatkozat, hogy a zenét kifejezetten a filmhez írták-e. Esetleg a szerző felé illetve az Artisjus felé el kell-e számolni.
A film fontosabb adatai is szükségesek a beazonosíthatóság érdekében.
11. Milyen technikai feltételeknek kell megfelelnie a reklám-és támogatói filmeknek?
A reklám- és támogatói filmek minősége kapcsán az ÁSZF „IX. REKLÁMANYAGOK ÉS FILMEK SZÁLLÍTÁSA / 6. A feltöltött filmekkel szemben támasztott technikai követelmények” pontjaiban meghatározottak szerint járunk el.