2016. január 11.

Piacvezetői szerepének megfelelően az RTL Magyarország számos vadonatúj formátumot mutatott be 2015-ben.

Ennek is köszönhető, hogy az RTL Klub, RTLII, Cool, Film+, Film+2, Muzsika TV, RTL+ és Sorozat+ alkotta csatornacsalád a kereskedelmileg fontos korosztályt vizsgálva növekedést produkált a 2014-es évhez képest a maga 36,9 százalékos átlagos közönségarányával. Az említett eredmény jelentősége, hogy míg az RTL Magyarország erősödött, addig a TV2 Csoport 2,3 százalékpontot gyengülve csupán 15,1 százalékos kumulált közönségarányt ért el a 18-49-es korosztálynál, főműsoridőben.

A legnézettebb csatorna és egyben a legerősebb televíziós márka továbbra is az RTL Klub, amely 2015-ben 337 főműsoridős estét nyert meg a 18-49-es célcsoportnál, ez 19-el több a 2014-es évhez képest.

RTL Magyarország csatornáinak átlagos főműsoridős közönségaránya 2015-ben, 18-49-es korosztályt vizsgálva:

RTL Klub: 20,2%
Cool: 6,5%
Film+: 5,8%
RTLII: 2%
RTL+: 1,1%
Muzsika TV: 0,5%
Sorozat+: 0,3%
Film+2: 0,3%

A cégcsoport nem titkoltan a kísérletezés évének szánta a 2015-ös év második felét, ennek megfelelően vannak olyan műsorok, amelyek a 2016-os évet is meg fogják határozni. A legtöbb új formátum egyébként csatornaátlag felett teljesített.

Új vagy visszatérő főműsoridős, hazai gyártású formátumok átlagos, 2015-ös közönségaránya a 18-49-es célcsoportban – RTL Klub

1 perc és nyersz! (RTL Klub): 21,4%
A Konyhafőnök (RTL Klub): 25%
Barátok közt (RTL Klub): 23,3%
Éjjel-Nappal Budapest (RTL Klub): 23,1%
Fókusz (RTL Klub): 21,7%
Gálvölgyi Show (RTL Klub): 16,3%
Gyertek át szombat este! (RTL Klub): 21%
Házon kívül (RTL Klub): 15,2%
Híradó (RTL Klub): 20,4%
Hungary’s Got Talent (RTL Klub): 30,4%
Keresem a családom (RTL Klub): 21,1%
Portré (RTL Klub): 8,7%
Válótársak (RTL Klub): 23%
Vigyél el! (RTL Klub): 19,7%
XXI. század (RTL Klub): 11,8%

Új vagy visszatérő főműsoridős, hazai gyártású formátumok átlagos, 2015-ös közönségaránya a 18-49-es célcsoportban – RTLII:

A Konyhafőnök Junior (RTLII): 7,9%
butiqehotel.hu (RTLII): 1,2%
Heti Hetes (RTLII): 2,7%
Magyarul Balóval (RTLII): 0,9%
Partyzánok (RTLII): 0,8%
Pimaszúr átcuccol (RTLII): 2,8%
RTLII Híradó (RTLII): 1,8%
Showder Klub (RTLII): 4%
Szelfi (RTLII): 2%
UEFA Európa Liga (RTLII): 1,6%

2015-ben a teljes lakosságot vizsgálva a top5 hazai gyártású RTL-es műsorok listája:

Hungary’s Got Talent október 24-ei adása – 1690683 néző
Barátok közt január 16-ai adása – 1277237
RTL Híradó január 1-jei adása - 1245195 néző
Fókusz január 21-ei adása – 1218994 néző
A Konyhafőnök november 6-ai adása – 1208577 néző
 

A 2016-os évben sem áll le az RTL Magyarország, sőt!
Az RTL Klubra érkezik idén többek között a Farm című valóságshow, a Kicsi Óriások nevű gyermek tehetségkutató műsor, az X-Faktor hatodik évada, a Gyertek át szombat este! Sebestyén Balázzsal és A Konyhafőnök.

Az RTLII-re számos új formátum érkezik 2016-ban, mint például a ValóVilág powered by Big Brother és a Hagyjál főzni! Istenes Bence vezetésével. A sorozatrajongók pedig örülhetnek, hiszen a Cool-ra szinte a világpremierrel egy időben, szinkronosan érkezik az X-Akták vadonatúj évada. Természetesen A Konyhafőnök Junior sem maradhat ki a csatorna műsoraiból! 

 

Forrás: Nielsen közönségmérés. 2015-ös év, a 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőt (19:00-23:00) vizsgálva. Hét napos, konszolidált nézettségi adatok.