HU/EN
2016. július 19.

Az RTL Klub főműsoridőben a 18-49-es korosztály körében ezúttal is kimagasló eredményeket ért el, a legjobban két napi sorozat teljesített. A Barátok közt a lista első négy, illetve nyolcadik helyét szerezte meg, ez átlagosan 21,3 százalékos közönségarányt jelent. A hét másik nagy nyertese az Éjjel-Nappal Budapest, melynek négy epizódja az első tízben, egy pedig a tizenegyedik helyen végzett. ÉNB Alexa és a többiek mindennapjait így átlagosan a televízió előtt ülő nézők 24,1 százaléka követte figyelemmel.

A hét legjobban teljesítő sorozata a Dr. Csont lett, melynek múlt hétfői dupla epizódja 19,9 és 21 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmi célcsoportban. Ez a lista ötödik és tizenharmadik helyére volt elegendő. Ha már sorozatok: Szulejmán szerdán is uralkodott és 17,7 százalékos közönségarányt szállítva a hét tizennegyedik legnézettebb műsora lett. Az RTL Klub napi infotainment műsora, a Fókusz is jól teljesített, két adással is a top20-ba került, a legjobban a múlt keddi adás érdekelte a nézőket, ami 25,8 százalékos közönségarányt és tizenötödik helyezést tudhat magáénak.

A 2015-ös ősz két nagy újdonságának nyári ismétlései is érdekelték az RTL Klub nézőit: a Keresem a családom és a Válótársak első évadának epizódjai is befértek a top35-be. A két műsor újabb évadainak forgatása és előkészítése egyébként már javában zajlik.

Az RTL Magyarország két legjobban teljesítő kábel csatornája is befért egy-egy műsorral a top50-es listába. A Film+-on vasárnap látható Red című amerikai akció-vígjáték 9,5 százalékos közönségarányt ért el és megszerezhette a 39. helyet. Az ország legnépszerűbb sorozatcsatornáján, a Cool-on múlt szombaton futó Fák jú tanár úr című német vígjáték a 41. helyen végzett, 10,3 százalékos közönségaránya csatornaátlag felett teljesített.

Az RTL Magyarországhoz tartozó csatornák átlagos, 28. heti főműsoridős Live+As Live közönségaránya a 18-49-es korosztály körében 32,1 százalék volt, ezzel ismét toronymagasan nyerte a heti nézettséget a 19,9 százalékot elérő TV2 Csoporttal szemben. Ez azt is jelenti, hogy az RTL Klub főműsoridőben a kereskedelmi célcsoport körében idén eddig 154 estét nyert meg, míg a TV2 csupán 22-t.

 

 

Forrás: Nielsen közönségmérés. 2016. 28. hetében, a 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőt (19:00-23:00) vizsgálva. Live+AsLive nézettségi adatok.