2016. július 5.

Az év első felének 182 estéjéből 145 alkalommal az RTL Klubon tévézett a kereskedelmileg kiemelt célcsoport relatív többsége, a legnagyobb konkurens TV2 mindössze 20 estét tudott megnyerni. A közszolgálati sportcsatorna a labdarúgó EB meccsek estéin tudta megnyerni a nézettségi versenyt, igaz rögtön 17 alkalommal (június 30-ig). Ha az első féléves, összesített átlagos közönségarány eredményeket vizsgáljuk, látható, hogy a január 1. és június 30. közötti időszakban az RTL Klub főműsoridőben 18.5%-on teljesített, míg a 10.3%-on teljesítő TV2-őt még az RTL3 értékesítési modell is megelőzte 13.2%-os eredményével (7 napos visszanézést is tartalmazó, konszolidált nézettségi adatok).

A labdarúgó EB a várakozásoknak megfelelően, valamint a 30 év után felnőtt világversenyen szereplő magyar labdarúgó válogatott sikereinek köszönhetően a közszolgálati sportcsatorna képernyője elé ültette a nézők többségét. A focimeccses napokon (leszámítva a magyar csapat mérkőzéseit) egyedül az RTL Klub közönségaránya tudott viszonylagos közelségben maradni az M4 csatornával, és ebben az időszakban is valamennyi estén jelentős különbségekkel múlta felül a TV2-őt. Az EB eddigi négy szünnapján aztán újra tarolt az RTL főműsoridőben.

 

 

Forrás: Nielsen Közönségmérés. A nézettségi adatokat – ahol nem jelezzük külön – az RTL Klub kereskedelmileg legfontosabb, fiatal felnőtteket magába foglaló célcsoportjára (18-49 évesek), főműsoridőre vonatkozóan közöljük. Este és főműsoridő alatt a 19:00-22:59 közötti idősávot értjük. A műsorok nézettségénél az adott műsorszám napi nézettségét vesszük alapul, amely tartalmazza az élő, valamint a napon belül történő visszanézés nézettségi adatait is.