Gyakran ismételt kérdések

1. Mi a TV hirdetés menete?

1. ajánlatkérés az info@r-time.hu e-mail címen
2. ajánlat adás
3. ajánlat egyeztetése, elfogadása
4. igény szerint reklámfilm elkészítése
5. új hirdető nyomtatványok kitöltése és megküldése
6. az előleg számla kiegyenlítése az előre fizetéshez
7. visszaigazolás
8. a reklámanyagot az első sugárzás előtti 3. munkanapon déli 12:00 óráig kell hozzánk eljuttatni
9. sugárzás
10. végszámla kiküldése

2. Milyen tényezők befolyásolják a sugárzási árat?

• a reklámfilm hossza
• melyik hónapban kerül sugárzásra
• hét közben vagy hétvégén kerül adásba
• melyik napszakban kerül sugárzásra
• kedvezmények mértéke (pl.: az RTL részesedés az összes televíziós költésből; mekkora az a volumen, amit az adott csatornán szeretnének elkölteni; új hirdetők kedvezménye)

3. Hogyan képezzük a különböző hosszúságú szpotok árait?

Csak a 30 mp hosszúságot meghaladó szpotok esetén nőnek lineárisan az árak. Pl.: egy 25 másodperces szpot árát úgy képezzük, hogy az árjegyzékben szereplő árat megszorozzuk 0,9-el.

4. Honnan tudom letölteni a legfontosabb információkat?
ÁSZF
Listaár
• Szpothossz index
Nem lineáris árképzés: a 30 mp-nél rövidebb reklámok költségének nem arányos kalkulációja
5"-30%
10"-50%
15"-65%
20"-80%
25"-90%
30"-100%
Lineáris árképzés: a 30 mp-nél hosszabb reklámok költségének arányos kalkuálciója
30"-100%
35"-116,7%
40"-133,3%
45"-150%
50"-166,7%
55"-183,3%
60"-200%
• Műsorstruktúra

5. Hogyan számítsam ki a végleges árat a kedvezményekkel?

Kedvezmény-számítás:
ÁSZF 19. oldalán található a teljes televíziós vállalásból való részesedés és a vállalt költés összege után járó kedvezmények részletes listája. Ezek a kedvezmények összeadódnak.
Új hirdető kedvezmény első kampány alkalmával 15%, ez a vállalás után járó kedvezményhez szorzódik.
Listaár*spothosszindex*kedvezmény= net ár
Net ár*ügynökségi engedmény=netnet ár (amennyiben az ügyfélnek a cégjegyzékében szerepel a hirdetési tevékenység, azaz a 7440-es TEAOR besorolás)

6. Az árjegyzékben szereplő árak tartalmazzák-e már az ügynökségi engedményt?

Nem, az ügynökségi engedmény az árjegyzékben szereplő árakból kerül levonásra.

7. Az árjegyzékben szereplő árak tartalmazzák-e az Áfá-t?

Nem, az árjegyzékben szereplő árak az Áfá-t nem tartalmazzák.

8. Mikortól mehet leghamarabb adásban a reklámfilmem?

Új hirdetőink esetén ajánlatkéréstől számított 2-3 hét telhet el a reklámfilm sugárzásáig. (reklámfilm készítésének igénye esetén ez az időtartam módosulhat)

9. Tudunk-e segíteni a reklámfilm elkészítésében?

Igen, természetesen tudunk. Ajánlatkéréskor jelezze felénk ezen igényét is bizalommal.

10. Miért fontos a videókísérő kitöltése?

E nélkül nem tudjuk adásba engedni a filmet. Olyan ez, mint egy eredetiség igazolás, ezért a videókísérő legfontosabb része a filmben felhasznált zeneműről szóló nyilatkozat, hogy a zenét kifejezetten a filmhez írták-e. Esetleg a szerző felé illetve az Artisjus felé el kell-e számolni.
A film fontosabb adatai is szükségesek a beazonosíthatóság érdekében.

11. Milyen technikai feltételeknek kell megfelelnie a reklám-és támogatói filmeknek?

Mivel a reklám- és támogatói filmek minőségének meg kell egyeznie az RTL KLUB-on sugárzott műsorok technikai színvonalával, csak Digital Betacam kazettán leszállított sugárzási anyag minőségéért vállalunk garanciát. A kazettákkal szemben támasztott technikai követelmények adatai: HANG: hangsávok (CH1 és CH2) jelszintje – 9dB, (mindkét sávon kötelezően kevert hangnak kell lennie). Emfázis: nem. KÉP – 50 mp-es színcsík, 10 mp-es fekete, majd 00:01:00-tól indul a szpot. Minden ettől eltérő kezdési időt a kazetta tokján és a videókisérőn fel kell tüntetni.