RTL KLub 16:9-es képarányban

Két hónap múlva búcsút inthetünk a nem megfelelő képarány miatt eltorzított képernyősöknek, a piacvezető csatorna ugyanis 2011. augusztus 29-én bevezeti a 16:9-es formátumot és a korábbi, 4:3 képarány helyett a teljes szélesvásznú élményt biztosító technológiára áll át.

Ennek megfelelően ettől a dátumtól a reklám-, a támogatói és a társadalmi célú reklámfilmek is 16:9-ben kerülnek sugárzásra.

FONTOS TUDNIVALÓK A REKLÁMANYAGOK LEADÁSÁVAL KAPCSOLATBAN!

Az augusztus 29. vagy ezután induló kampányok esetében a reklámanyagot
az eddigi 4:3 helyett 16:9 FHA (Full Height Anamorphic) formátumban várjuk. Kérjük, a reklámanyagot ugyanazon ÁSZF szerinti kódon, de a 16:9 FHA formátum feltüntetésével juttassák el hozzánk.

Augusztus 28-ig bezárólag sugárzott anyagok esetében továbbra is a 4:3 formátumot várjuk. Azaz mindazon reklámanyagok esetében, amelyek futnak augusztus 29. előtt is, reklámfilmenként 2 db kazettát kérünk, egyet az eddigi 4:3-ban és egyet 16:9-ben.

Amennyiben valamilyen oknál fogva nem kapunk 16:9 FHA formátumban filmet vagy csak 4:3 formátumú érkezik, abban az esetben természetesen nem változtatunk a képarányon, hanem úgynevezett Pillarboxban (lsd lent), azaz a képernyő két szélén függőleges fekete csíkok között sugározzuk a reklámanyagot augusztus 29. után.
Mindezek ugyanígy vonatkoznak a támogatói filmekre, társadalmi célú reklámokra és közérdekű közleményekre is.
 

Az átállással kapcsolatban bármilyen kérdés esetén kérjük, keresse r-time kapcsolattartóját!

***

Az ÁSZF IX. / 3. pontja a következőképp módosul:

Mivel a reklám- és támogatói filmek minőségének meg kell egyeznie az RTL KLUB-on sugárzott műsorok technikai színvonalával, a Szolgáltató csak Digital Betacam kazettán leszállított sugárzási anyag minőségéért vállal garanciát.

A kazettákkal szemben támasztott technikai követelmények adatai:

(i) HANG: hangsávok (CH1 és CH2) jelszintje – 9dB;
(ii) mindkét sávon kötelezően kevert hangnak kell lennie;
(iii) emfázis: nem;
(iv) KÉP – 50 mp-es színcsík, 10 mp-es fekete, majd 00:01:00-tól indul a film;
(v) minden ettől eltérő kezdési időt a kazetta tokján és a videókisérőn fel kell tüntetni; és
(vi) képarány: 4:3 a 2011. augusztus 28-ig sugárzott filmek esetében, 16:9 FHA (Full Height Anamorphic) 2011. augusztus 29-től kezdődően;
(vii) Világosság (Clearness) nem lehet 0 (fekete) alatt. A PAL jelen mért maximális élességi kimenet nem lehet 100%-nál magasabb, ez megegyezik 700 mV-tal. Az összetett PAL jel nem tartalmazhat 100% színtelítettségnél többet. Ugyanakkor a teljes jel nem lehet 133%-nál több, az EBU ajánlásának megfelelően

Szolgáltató nem fogad el Betacam SP kazettán küldött anyagot vagy bármilyen egyéb, nem Digital Betacam hordozón küldött anyagot.

Egy kazetta csak egy reklám-, illetve támogatói filmet tartalmazhat. Amennyiben a Megrendelő egy kazettán több reklám-, illetve támogatói filmet ad le, a Szolgáltató nem vállal felelősséget a sugárzásért, és a Megrendelő a IX. fejezet 4. pontban meghatározott technikai költség megfizetésére kötelezett. Amennyiben a Megrendelő nem vállalja a technikai átírás költségét, a Szolgáltató nem tudja biztosítani a hirdetés megjelenítését vagy a támogatói film sugárzását, azonban a Szolgáltató a sugárzási díjnak megfelelő összegű kötbért számláz ki.

 

CsatolmányTípusMéret
PillarboxPNG93.52 kB